fillingarna

Av Ann Persson - 28 juli 2012 21:00

28/7 Falköping

Idag är dagen vi skall åka och kolla på alla raggarbilar nere på flygfälten. Men först var det frukost som gällde. Till frukost fick dom små öppna ett fint paket som dom fick av NUK SWEDEN J med 4 nya muggar som är anpassade för lite större barn med spill fritt men ändå inte riktig pipmuggs del på locket muggen kan lätt göras om till ett vanligt glas om man vill det super smidigt.

Efter frukost gjorde vi i oss i ordning för att åka ner till Flygfältet och kolla på alla Raggarbilarna och alla var jätte förväntans fulla. Väl framme låg molnen tunga på himlen och det var varmt och kvavt L med stor risk för regn när som helst. Men vi höll modet uppe och promenerade mellan alla marknadsstånd och kollade på alla roliga saker som fanns att köpa.

Sen tog vi en fika paus med bullar och festis mums efter pausen bar det ut på fältet till alla fantastiska raggarbilarna ! alla små sa ”V: den blåa är min ! G: Nej den är min E: Nej den var min först  N: Den rosa är min ” detta höll dom på med med varje ny raggarbil vi passerade till sist fick vi säga att det finns så många säten i en raggarbil ni kan ju åka alla i den.

Då bestämde dom sig för att dom skall ha en Filling raggarbil när dom blir stora som är lite blå, grön, oranga, och rosa ;) Det var ju skönt att dom fick löst det problemet nästa problem med lackningen får vi ta den dagen dom köper en raggarbil ;) den kan nog bli spännande i alla fall. Rätt som det var när vi var mitt på flygfältet Började det att Ösregna !!! oj jösses alla vi sprang tillbaka till bilen och hoppade in vilken tur att vi har stor bil vill jag bara tillägga då tommy och Morfar var väck och dom hade nycklarna till den andra bilen så vi alla knöde in oss alla i våran bilen och väntade på tommy i  30 minuter då han och pappa !

Efter att alla kommit in i bilarna åkte vi till coop och handlade lite inför kvällen och till middagen.

Som tur så fanns det ett bra samlingsrum precis vägg i vägg med köket på campingen så idag fick vi laga spaghettis och köttfärsås mums och myste alla ihop medans det regnade utanför

Efter middagen var det uppehåll toppen då vi tänkte åka ner till stan och kolla på Crusingen. Morfar och Mormor blev kvar vid husvagnarna tillsammans med Tommy och My för att komma ner lite senare. När vi kom ner så gick vi en liten promenad för att få ut lite energi ut barnen. Väl framme var barnen i extas och vinkade glatt på alla raggarbilar som kom och försökte få dom att tuta, när en bil tuttade skrattade dom tills dom nästan rammlade ihop på marken.  Vi stog i en rondell och kollade på alla bilarna och rätt som det var så öppnade sig himlen ! och det bara öste ner så vi fick springa och ställa oss under ett tak men barnen var redan blöta och vi kände att lite blöttare gjoder inget då det var varmt och skönt ute så barnen hoppade i dom gigantiska vatten pölarna som bildades på trottoaren. Jätte spännande !!

Promenaden tillbaka till bilen var minst lika rolig. vi kollade i en viadukt där bilarna igenterligen skall kunna köra men den var helt översmämad vilken tur att gång vägen fick att gå på då vi hade parkerat precis på andra sidan viadukten. På Parkeringen passade barnen på att bada lite till  en gigantisk vatten pöll precis utanför bilen J så för att kunna ta med barnen hem så fick dom åka nakenfisar då kläderna gick att vrida ur så blöta var dom.

Väl tillbaka på Campingen gjoder vi i ordning med lördags godiset och myste med barnen och läste lite böcker innan det var dags att sova.

En fantastiskt mysig dag trotts att det regnade ”lite”

Av Ann Persson - 27 juli 2012 18:45

Nu bär det av på semester !!

Bilen packad och husvagnen lika så. Första delen av semester går till Falköping där Mamma och Pappa väntade på oss. Med oss upp hadde Tommy, My och lilla Ludde för att överraska Pappa på hans födelsedag. När alla barnen var fast spända så bar det av och vi kom hela 150 meter sen var Elton kissinödig. Detta är helt klart nackdelen med att alla små nu är pott tränade alla kisse pauser men för att vi skulle kunna åka en bitt denna gången blev det blöjor på  för säkerhet skull. Nästa pause blev i sandsjöbacka för att kolla till hjulhuset på husvagnen som vi precis lagat och allt så bra ut och vi passade på att kissa alla barnen innan vi åkte vidare.

När vi kom fram till Falköping fick barnen sitta kvar i bilen medans vi koplade av och vevade stödben för att vi snabbt skulle komma i väg net till stan för att äta. vi parkerade en bitt från centrum då vi trodde att det skulle vara massa raggar billar nere istan men tji fick vi men där i mott fick vi på våran promenad mot pizzerian sett ett hus som hette Vidar vilket var väldigt spännande :) väl framme vid pizzerian så fick vi beställt in en familjepizza med hawai vilket ä dom smås favorit pizza mumms filli babba :) när alla ätit klart var vi tvugna att göra av med massa spring i benen så vi gick till en leplats mitt i centrum som var i en stor park jätte mysigt och underbart mysigt i kvälls solen. när alla var trötta på att springa runt i parken åkte vi tillbaka till campingen och där var det dags att göa alla små klara för kvällen me pyjamas och borsta tänderna. vi har en påse med alla natt kläder, blöjor, tanborstar, tandkräm och  handdukar jätte smidigt att bara ta påsen och gå bort till toaletterna. När vi gick till backa från toaletterna så hittade dom små massa fina raggarbilar som vi strsade och tittade på jätte mysig kvälls promenad innan säng gång. När vi kom tillbaka till husvagnen så la sig barnen allihop och somnade nästan med engång :) ( i husvagnen har vi en påse till med sovsaker i som man lätt kan ta med till bilen om man åker längre sträckor med deras snuttar i

Gabriel har ett  lejon (Leo)

Elton har en björn (Ambus)

Vidar har en hund (Hundis)

Nea har en tiger (Todde)

Av Ann Persson - 4 november 2011 21:45

I fredags packade vi väskorna och gav oss i väg mott lysekil med hela bilden full i barn :)

Gabriel, Elton , Vidar , Nea  och Leia .

vi åkte vid halv 3 tiden och var framme i lysekil vid 6 tiden och chekade in på hotellet. Vilket var första gången som dom så sov på hotell till sammans, mycket spännande alla var tvugna att prov hoppa i sängarna :) innan vi tog på oss och gick ut för att äta på grannresturangen. Pizza och Pommes blev ordern :) kött till dom vuxna ;) sen var det att stoppa alla i säng för på Lördagen var det dags för Havets hus :)

LÖRDAG :)

OJOJ alla vaknade kl 6 på morgonen men det var väntat ;) så bolibompa blev det till kl halv 8 då dom öppnade frukosten :) ner till källaren gick vi för att äta våran frukost fanns massa att välja på :) efter frukosten var det på klädning och så gick vi ut på en morgon promenad och hittade pippis pappas båt :) jätte stor båt men pippi och hennes pappa låg i havet enligt Elton :) sen gick vi längs stranden och hittade ett jätte stort hål spännande och läskigt enligt dom små men man var ju tvungen att prova att hoppa ner i hålet :)

Inne på havets hus så var det fotografering förbjudet med blixt så det blev inte så många bra bilder tyvär :( men några blev det .. inne på havetshus fick man leta efter piratens pengar som dom hade gömt i akvarierna :) jätte kul .. dom små tyckte nog att klapp tanken var roligast där man fick titta på krabbor och klappa sjöstjärnor :) m.m

Piraten gjorde den underbara infomrationen att sjöstjärnor bajsar med huvudet :) och tänk om dom skall ha blöja då då sitter den på huvudet .. hysteriskt roligt tyckte alla barnen och det var det ända dom pratade om hela kvällen :)

efter havetshus var det pirat lunch som bestog av pankakor :) och till efterrätt åt vi  lite glass gott men jätte kladdigt ;)

sen kom dom ju på att vi måste köpa godis det var ju faktiskt lördag :) så vi åkte till torps köpcentrum som vi kört förbi på vägen till Lysekil .. och på vägen ditt fick vi  åka båten som går över från lysekil vilket  var jätte spännande på dagen då man kunde gå ut och titta runt lite :) toppen men jätte kallt  .. på köpcentrumet hade dom ett stort lekrum för barn denna helgen så där passade vi på att leka en stund med playmobil och tågbanor mm

middag åt vi på MC donalds efter omröstning från barnen :)

På vägen hem hade vi en livad diskution ang dessa underbara sjöstjärnor igen men rätt som det var fick jag inte svar :) då sov Elton ,Vidar och Gabriel som små grisar :) jätte trötta :)

Söndag :)

dom vaknade inte rikgit lika tidigt kvart över 7 helt ok :)

lugn frukost sen var det dags för lite paket då resan var en födelsedags precent till dom små:) så det öppnades bilbanor m.m alla barnen hade jätte kul oc lekte med dessa  medan vi packade ihop för att åka mot göteborg och bada :)

lunchen blev på Ikea lite riktig mat jätte gott :) med mos och köttbullar :) träffade underbara mia med familj jätte kul efter det åkte vi till Åby badet och badade i flera timma dom hade jätte kul leia åkte massa vatten rutchkana :)

väl hemma var alla barnen helt slut ett rent under att dom inte somnade på vägen hem :)

HEJ HOPP för en toppen helg

Filling är man när man är 4 st som är lika stora ( Fillingarnas egna kommentar på var Fillingar är för något ) : Gabriel, Elton, Vidar och Nea. 4 år